Sošolca – Domen Prevc in Ford Ka+

21. novembra 2017

Najprostornejši malček je Ford Ka+.

BESEDILO Karl Zajc, FOTOGRAFIJA Peter Giodani, Klemen Brumec

Ne gre zgolj za znanje, gre tudi za vezi, prijateljstva. Vsaka šola, od prvega razreda pa vse do zagovora doktorata v veliki predavalnici, ima svoje zgodbe, ki smo jih doživeli s prijatelji oziroma sošolci. In tudi v avtošoli je tako. V najbolj ugledni in najstarejši Šoli vožnje AMZS pa sta si ‘v roko segla’ dva zanimiva sošolca.

V zraku ali na cesti – brez pravega občutka ni uspeha in napredka

V svet ovinkov, prometnih znakov, semaforjev, pa tudi odgovornosti in doslednosti ter obenem užitkov neskončne svobode na odprti cesti, se podajata zdaj že za vedno povezana sošolca. Ne, nikoli ne pozabiš, v katerem avtu si se naučil voziti. Ne pozabiš, s kom si se prvič lotil veščine, ki te spremlja vse življenje in vedno znova odpira nove poti. Sploh, če se srečata res zanimiva in odločna sošolca v asfaltni učilnici. Eden je visoko v zraku, dobesedno: perspektivni slovenski orel Domen Prevc, ki je prej kot sklopko spoznal moč vetra in zajadral na krilih vzgona. Drugi je trdno na tleh, preprost, dosleden, kompakten in iskrivega značaja. Nikoli ne spregovori besede, a kljub temu odlično bere cesto in se z voznikom zna pogovarjati v jeziku občutkov.

Ford Ka+ je tisti drugi sošolec, ki je Domna popeljal do izpita. Mu pomagal premagati tremo pred doslednim inštruktorjem AMZS-ja in strogo komisijo. Mu skozi natančen volan in podvozje prišepetaval, kdaj mora prestaviti, zavirati in pospešiti, da je odriv da sklopka ni načenjala živcev komisije in da je Ka+ med črtami parkirišča stal natančno kot smučka v zaletni smučini. Dobro se razumeta in še kako dobro se oba zavedata dejstva, da so v zraku in na cesti prav občutki, zaupanje ter komunikacija ključni za uspeh, za napredek in varen doskok ali prihod na cilj.

Sošolca – Domen Prevc in Ford Ka+

Domen je izpit uspešno opravil konec oktobra in ga lahko srečate tudi na cestah z njegovim poskočnim Ka+.

Razbremenil bo domače in užival!

Domen je poleti dopolnil 18 let, vozniški izpit pa je, kot pravi, velik korak v smeri osebne neodvisnosti: “Razbremenil bom družinske člane, ki me zdaj vozijo na treninge in druge obveznosti.”Za nekoga, ki se pri hitrosti blizu stotice na smučeh silovito odrine in poleti v globino, pa vožnja pomeni tudi drugačen užitka v vožnji. “Rad pritisnem na gas, uživam v pospeških, ampak samo do omejene hitrosti. Ne divjam. Všeč mi je, da čutim motor, da prestavna ročica lepo ‘pada’ v prestave, da čutim, kako se drži ceste v ovinku.”

Ford Ka+: vrnitev k osnovnemu poslanstvu

Pred več kot stoletjem je kočijaž postal voznik. Avto je v človekovo življenje prinesel nesluteno spremembo. V več kot 120 letih razvoja pa je avtomobilski svet prišel na razpotje nove dobe. Avtomobili so vse kompleksnejši, pametnejši, a se kot taki nehote oddaljujejo od voznika. Ford je tista znamka, ki je z razvojem in zagonom prve serijske proizvodnje na racionalen način, a vendarle vedno skozi čustva in praktičnost povezovala človeka in stroj. Tako je tudi zdaj Ford na naše ceste znova pripeljal preprost in z voznikom povezan avtomobil, ki podčrtuje bit osnovnega poslanstva velike vizije Henryja Forda. Ka+ je prišel z namenom: dokazuje, da cesta živi in voznik vozi. To je poklon voznikom, ki se za nakup vozila odločajo preudarno in na podlagi racionalnih argumentov ter cenijo vožnjo.

Njegov atmosferski 1,2-litrski bencinski strojček je interpretacija stare šole na sila sodoben način. Zdravih 85 konjičev (63 kilovatov) nima težav s čvrsto karoserijo iz jekel različnih trdot. Vrti se radoživo in varčno. Pet litrov ima dovolj na 100 kilometrov. Gre za bit preproste, nezahtevne, a zelo zanesljive mehanike. Ka+ je sodoben avtomobil prvinskih vrednot, kjer so v ospredju praktičnost, varnost in vozniška dinamika. Za 10.750 evrov si je težko omisliti avto, ki tako tekoče govori osnovni jezik vožnje ter na res preprost in dosegljiv način razume širino sodobnega avtomobilskega sveta. To je mali avto za široko množico okusov. Prvi samostojni kilometri na asfaltu ali vozniška jesen, Ka+ je pripravljen.

Sošolca – Domen Prevc in Ford Ka+

Športnik točno ve, kaj pomeni poskočnost

Fordovi avtomobili so stroji s športnim pedigrejem, veljajo za avtomobilske atlete, ki niso nikoli imeli težav z gibanjem na robu tistega, kar določi fizika. Tudi Ka+ je pravi Ford. Ne boji se ovinkov in v linijo vstopi suvereno. Vožnja v njem ni sterilna, temveč doživeta, dinamična. Domen svojega avtomobilskega sošolca iz družine Fordovega slavnega modrega ovala pohvali:“Všeč mi je! Majhen, kompakten, poskočen, stabilen, odziven.” In zaključi v športnem slogu: “Tudi pospeške ima presenetljive, dobro potegne; pa brez težav ga parkiram in res je bolj prostoren, kot je videti.”

No, če prostor v tem urbanem avtomobilskem atletu pohvali zimski športnik, ki ima s seboj vedno veliko opreme, potem še kako drži podatek o 270 litrih za zadnjo klopjo. Da, prtljažnik v praksi pospravi dve veliki športni torbi, po kabini pa je še kup predalčkov in polic, 21 takih parkirnih mest za droben inventar potnikov ponuja mali oziroma recimo raje presenetljivo prostorni Ka+.

Tri Fordove zaveze avtomobilske preprostosti po receptu Ka+

+ VAREN
Ka+ je serijsko opremljen s šestimi zračnimi blazinami ter ima dve vpetji ISOFIX na zadnjih sedežih. Izdelan je iz skoraj 50 odstotkov ultračvrstega jekla okrog sedežev za potnike, infozabavni sistem SYNC pa poleg polnjenja mobilnih naprav, povezave z glasbo in navigacijo na telefonu omogoča tudi varnostno funkcijo za klic v sili. S pomočjo serijske funkcije Ford MyKey, ki je namenjena nadzoru mladih voznikov, lahko lastnik drugi ključ programira tako, da nastavi največjo hitrost vozila in celo glasnost zvočnega sistema. Priročno so proizvajalci vgradili še vrsto ukrepov za zmanjšanje ravni šuma vetra ter prenosa hrupa pogonskega sklopa in zvokov s cestišča.

+ VŠEČEN
Ka+ oblikovno sledi Fordovemu dizajnu, prepoznavnem po sprednji maski, lučeh in bočni liniji. Serijsko ga krasijo kromirani poudarki sprednje maske ter odbijači, kljuke in pokrovi vzvratnih ogledal v barvi karoserije, v notranjosti pa poglede pritegnejo kromirani poudarki na kljukah vrat, krmilnih gumbih sredinske konzole in prezračevalne šobe.

+ OPREMLJEN
Serijsko so ga bogato opremili in mu med drugim vgradili klimatsko napravo, šest zračnih blazin, električni pomični sprednji stekli in nastavljanje zunanjih ogledal, centralno zaklepanje, elektronski nadzor stabilnosti s pomočjo pri speljevanju v klanec, prilagodljiv omejevalnik hitrosti in sistem za preprečevanje dolivanja napačnega goriva Ford Easy Fuel.

Sošolca – Domen Prevc in Ford Ka+