Ford predstavlja povsem novega Focusa

25. junija 2018

Povsem novi Ford Focus kupcem srednje velikih družinskih avtomobilov prinaša še več sloga, prostora in naprednih tehnologij kot doslej.

Fordovi inženirji so tesno sodelovali s kupci avtomobilov in upoštevali njihove predloge pri razvoju povsem novega Focusa, ki prihaja kot petvratna kombilimuzina in izjemno praktičen karavan, na voljo pa je v različnih izvedbah z izrazitim značajem: kot elegantni Focus Titanium, športni Focus ST-Line in prestižni Focus Vignale. Povsem novi ‘crossover’ Focus Active prinaša trpežno oblikovanje športnih terencev s povečanim odmikom od tal, strešnimi nosilci in dodatnimi zaščitnimi oblogami.

Obenem povsem novi Focus uvaja bogato paleto naprednih tehnologij, ki vozniku olajšajo vožnjo v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem, zagotovijo boljšo vidljivost v temi in mu pomagajo parkirati s preprostim pritiskom na gumb. Prav tako se z njihovo pomočjo lažje izogne nezgodam.

“Naš povsem novi Ford Focus predstavlja vrhunec tehnologije v svojem segmentu in voznike neustavljivo vabi, da sedejo za volan,” je povedal Joe Bakaj, podpredsednik za razvoj izdelkov pri Fordu Evropa. “Priložnost za razvoj povsem novega avtomobila se ne ponudi prav pogosto. Zagrabili smo jo z obema rokama in na trg pošiljamo najboljši srednje velik družinski avto, ki je obenem cenovno dostopen.”

Športen in prostoren

Športna silhueta povsem novega Focusa je najbolj aerodinamična v svojem razredu. Kljub športnim in dinamičnim potezam z dolgim pokrovom motornega prostora in mišičastimi boki zadnjega dela ima vsak model svoj poseben značaj z unikatnimi podrobnostmi, kot so polirani elementi iz aluminija zunanjosti različice Vignale, velik spojler in odprte sprednje reže za zajem zraka pri modelu ST-Line ter kontrastno srebrne zaščitne plošče na sprednji in zadnji strani Focusa Active.

V notranjosti preproste, čiste linije, izraziti materiali in brezhibno povezane površine poskrbijo, da je potovanje s Focusom izjemno mirno. Sprednja vrata zdaj tekoče prehajajo za armaturno ploščo, da okolje objame voznika in sovoznika, na otip mehki materiali pa zagotavljajo izrazito prestižen občutek.

Polirano steklo in brušene površine odražajo sodobno oblikovanje izdelkov visokega razreda. Med edinstvenimi oblikovnimi elementi in materiali so tudi prefinjena struktura oblog iz lesa in vrhunsko usnje pri Focusu Vignale, športni okraski iz karbona in rdeči šivi pri različici ST-Line ter trpežnejši strukturirani materiali in površine pri bolj terenskem Focusu Active.

Povsem novi Focus nudi tudi več prostora za potnike in prtljago. Za več kot pet centimetrov povečana medosna dolžina potnikom na zadnjih sedežih zagotavlja največ prostora za kolena v tem razredu, vsi potniki pa bodo veseli širše notranjosti – zadaj je za ramena na voljo kar pet centimetrov več prostora. Občutek prostornosti poveča oblikovanje zadnjih vrat z okni, ki za vtis večje odprtosti segajo v zadnji stebriček, panoramsko strešno okno z možnostjo odpiranja pa preplavi notranjost s svetlobo.

V prtljažniku povsem nove karavanske različice Focusa je dovolj prostora za veliko pasjo kletko brez zlaganja zadnjih sedežev, prtljažnik pa je obenem nadvse dostopen, saj za odpiranje zadošča zamah z nogo pod zadnjim odbijačem. Poenostavljeno je tudi zlaganje zadnjih sedežev – preklopite jih s potegom za stikalo v prtljažniku.

Tehnologije za večjo samozavest

Z naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku je vožnja s Fordom Focusom na avtocestah, v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem ter v mestih preprostejša, prijetnejša in varnejša kot kadarkoli doslej.

Prilagodljivi tempomat pomaga ohranjati ustrezno varnostno razdaljo do vozila, ki vozi spredaj, zdaj pa ga dopolnjujejo še naslednje funkcije:

  • Stop & Go, ki omogoča, da se novi Focus v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem povsem ustavi. Če je čas ustavitve krajši od treh sekund, avto samodejno spelje, pri prekinitvi vožnje, daljši od treh sekund, pa lahko voznik spelje s pritiskom na gumb na volanu ali s pritiskom na stopalko za pospeševanje.
  • Prepoznavanje prometnih znakov lahko prilagodi hitrost vozila v skladu z omejitvijo, v ta namen pa spremlja prometne znake z omejitvami in upošteva informacije vgrajenega navigacijskega sistema.
  • Usmerjanje v sredino voznega pasu pomaga zmanjšati stres na dolgih vožnjah, saj pomaga zagotoviti vožnjo v sredini voznega pasu.

Fordov sistem prilagodljivih žarometov z osvetlitvijo ovinkov s predvidevanjem in osvetlitvijo glede na (o)znake prvič vnaprej prilagodi vzorec svetlobnega snopa žarometa za maksimalno vidljivost, še preden vozilo zapelje v ovinek, križišče ali krožišče. S pomočjo naprej usmerjene kamere nadzira oznake na cestišču do 65 metrov pred vozilom in zaznava prometne znake za krožišče ter znaka ‘STOP’ in ‘nimaš prednosti’. Povsem novi Focus je na voljo tudi z dolgimi lučmi brez bleščanja za preprečevanje nehotenega slepljenja drugih voznikov in boljšo osvetlitev ceste pred vozilom.

Focus je obenem prvi Fordov model v Evropi, ki je na voljo s projekcijskim zaslonom (Head-up display – HUD). Zaslon je eden najsvetlejših in največjih na trgu, vozniku pa omogoča, da s pogledom ves čas spremlja dogajanje v prometu, saj so vse koristne informacije prikazane v njegovem vidnem polju.

Aktivni parkirni pomočnik 2 dodatno olajša parkiranje, saj izbira prestavo za vožnjo naprej in vzvratno, upravlja s stopalkama za pospeševanje in zaviranje ter z volanom usmerja vozilo. Tako samodejno manevrira pri bočnem in pravokotnem parkiranju v parkirna mesta, ki so samo 1,1 metra daljša od vozila. Voznik lahko nadzira premikanje vozila tako, da preprosto izbere nevtralni položaj in drži pritisnjen en sam gumb v sredinski konzoli.

Med dodatnimi tehnologijami, ki vozniku pomagajo preprečiti nezgode in motnje med vožnje, so pomoč za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in kolesarjev, pomoč krmiljenja pri izogibanju, sistem za nadzor mrtvih kotov z opozarjanjem na promet za vozilom; širokokotna vzvratna kamera, opozorilo za napačno smer in zaviranje po trčenju.

“Pomislite na čas, ko ste opravljali vozniški izpit in koliko vaše pozornosti je zahtevala varna vožnja. Vožnja danes ni prav nič manj zahtevna – le navadili smo se na ta pritisk. Tehnologije, kot sta Stop & Go in usmerjanje v sredino voznega pasu, razbremenijo voznika in mu pomagajo, da osredotoči svojo pozornost, da je za volanom pod manjšim stresom in bolj samozavesten,” je povedal Helmut Reder, direktor globalne linije modelov vozil segmenta C pri Fordu Evropa.

Energičen in odziven

Povsem novi Focus zagotavlja najbolj zabavno vozno izkušnjo med srednje velikimi družinskimi avtomobili. Prvič je na voljo dovršen sistem neodvisnega zadnjega vzmetenja s stalnim nadzorom blaženja, ki vsaki 2 milisekundi nadzira vzmetenje, karoserijo ter posege z volanom in zavorami, nato pa prilagodi odziv blažilnikov za kar se da uglajeno vožnjo. Tehnologija lahko zazna udarne jame in zmanjša neprijetne sunke. Vsi modeli Focusa so zdaj na voljo tudi z voznimi načini, ki značilnosti vozila prilagodijo razmeram pri vožnji.

Kupci lahko izbirajo med motorji:

  • Fordov večkrat nagrajeni 1.0 EcoBoost bencinski motor s 85 KM, 100 KM in 125 KM, z dodatno izboljšavo motorja porabi 4.7 l/100 km in 107 g/km CO2
  • Fordov novi 1.5 l EcoBoost bencinski motor s 150 KM, 182 KM, z dodatno izboljšavo motorja porabi 5.3 l/100 km in 121 g/km CO2
  • Fordov novi 1.5 l EcoBlue dizelski motor s 95 KM, 120 KM, porabi 3.5 l/100 km in 91 g/km CO2
  • Fordov močnejši 2.0 l EcoBlue dizelski motor s 150 KM, porabi 4.4 l/100 km in 114 g/km CO2

Na voljo je tudi izbira med ročnim šeststopenjskim uglajenim in prefinjenim menjalnikom ter novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki se prilagaja različnim slogom vožnje in navduši z najbolj uglajenim prestavljanjem v najkrajšem možnem času.

Boljše povezave

Povsem novi Focus uvaja tehnologijo vgrajenega modema FordPass Connect za uporabnike v Evropi in spreminja vozilo v mobilno dostopno točko Wi-Fi, s katero se lahko poveže 10 naprav. FordPass Connect omogoča tudi posodobljene prometne informacije za navigacijski sistem s storitvijo Live Traffic, z mobilno aplikacijo FordPass pa lahko uporabniki preprosto poiščejo svoj avto na obširnih parkiriščih nakupovalnih središč, preverijo količino goriva, na daljavo zaklenejo ali odklenejo vozilo in celo zaženejo motor.**

Z novo brezžično polnilno blazinico za združljive pametne telefone se lahko vozniki poslovijo od zmešnjave kablov v sredinski konzoli, med polnjenjem pa lahko ostanejo naprave prek Bluetootha povezane s Fordovim sistemom za komunikacije in razvedrilo SYNC 3. Ta je združljiv z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™, voznikom pa omogoča upravljanje funkcij zvočnega sistema, navigacije in klimatske naprave ter povezanih pametnih telefonov z ukazi iz pogovornega jezika ali s kretnjami, kot sta ‘ščipanje’ in ‘poteg’, na 8-palčnem zaslonu na dotik in s preprostimi glasovni ukazi. Novi zvočni sistem B&O PLAY z močjo 675 vatov poskrbi za popoln užitek v glasbi, ki jo bodo potniki pretočno predvajali prek modema FordPass Connect ali s pametnega telefona.

“Focus ima že dve desetletji pomembno vlogo v Evropi. Z oblikovanjem, tehnologijo in zabavno vožnjo je postavljal nove smernice in predstavljal esenco vsega, kar imajo uporabniki najraje pri Fordu,” je povedal Steven Armstrong, podpredsednik skupine in predsednik za Evropo, Bližnji vzhod in Afriko v družbi Ford Motor Company. “Srednje veliki družinski avtomobili so lani dosegli skoraj 20 odstotkov prodaje v Evropi in Focus je še kako pomemben za naše podjetje in naše stranke, zato smo vložili ogromno energije v razvoj povsem novega modela, ki je zagotovo eden najboljših avtomobilov, kar smo jih izdelali doslej.”

 

# # #
Opomba: Informacije v tej objavi za medije odražajo predhodno ugotovljene vrednosti in so bile pravilne v času priprave za objavo. Upoštevajte, da pri Fordu velja politika nenehnega izboljševanja izdelkov. Pridržujemo si pravico, da kadarkoli spremenimo te podatke.
Android in Android Auto sta blagovni znamki podjetja Google Inc.
FordPass Connect je na voljo za doplačilo. Povezava vgrajenega modema bo vzpostavljena ob dobavi vozila. Sami lahko omogočite ali onemogočite izmenjavo podatkov. Tehnologija bo na izbranih trgih na voljo v letu 2018, v ostalih državah uvoznicah pa v letu 2019.
Dostop do storitve Live Traffic je brezplačen v prvih dveh letih po nakupu novega Forda s sistemom SYNC 3 in navigacijo; po tem je naročnina na storitev plačljiva.
Dostopna točka Wi-Fi (do 4G) vključuje brezplačno poskusno obdobje z brezžičnim prenosom podatkov, ki se začne ob aktiviranju in se zaključi po treh mesecih ali ob prenosu 3 GB podatkov, kar nastopi prej. Po tem je potrebna naročnina pri ponudniku Vodafone; glejte njihovo spletno stran s podrobnostmi o podatkovnih paketih. Za uporabo vgrajene dostopne točke Wi-Fi mora biti Fordovo vozilo modelnega leta 2018 opremljeno z ustrezno strojno opremo, zagotovljena pa mora biti tudi naročnina za prenos podatkov. Ponekod prenos podatkov in izvajanje storitev nista na voljo, veljajo pa pogoji in določila vaše naročnine, vključno z navedenimi stroški za prenos sporočil in podatkov.
*Navedena poraba goriva, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva/energije, izpuste CO2 in doseg z električnim pogonom vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje.
Od 1. septembra 2017 se v skladu z zadnjo različico uredbe (EU) 2017/1151 za določena nova vozila uporablja homologacija s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), ki je nov in bolj realistični preskusni postopek za merjenje porabe goriva in izpustov CO2. Od 1. septembra 2018 bo WLTP povsem zamenjal novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC), trenutni preskusni postopek. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.
** V regijah, kjer je to dovoljeno z zakonom. Za modele Focusa z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.