Focus IV. je še bolj družinski avtomobil

21. julija 2018

[Delo.si]

Prepoznavni Fordov model je vstopil v četrto generacijo.

Kar težko je verjeti, da je Ford Focus, ki je s svojo precej unikatno podobo vedno osvajal avtomobilske navdušence, na naših cestah že dvajset let. V teh dneh je na jugu Franciji prvič na ogled četrta generacija, in če lahko sklepamo po prvih ovinkih, bo Focus še naprej eden bolj priljubljenih avtomobilov.

S prepoznavno obliko in dobro lego na cesti je Ford Focus lep dokaz, da lahko družinski avtomobili združujejo uporabnost in dinamično vožnjo. Nova generacija ima sicer podobne mere (438 cm) kot prejšnja. Zunanja podoba naj bi nakazovala prihodnje Fordove modele, pri čemer so poleg oblike in tehnike veliko pozornosti namenili tudi zmanjševanju teže avtomobila.

Ni nepomemben podatek, da so po svetu prodali že šestnajst milijonov primerkov. »Dvajset let je dolga pot, polna zgodb in zgodovine,« je na predstavitvi spregovorila karizmatična Serife Celebi, ena od vodij razvoja novega Focusa. »Verjamemo, da smo znova dobro opravili svoje delo in da vam predstavljamo najboljšega Focusa do zdaj. V središče smo postavili naše kupce, njihova največja želja pa je bila, da povečamo notranjo prostornost.«

Rečeno, storjeno. Več prostora je predvsem na drugi klopi, kar je za družinsko uporabnost eden pomembnejših dejavnikov. Brez težav zadaj sedijo celo višjerasli ljudje, pa tudi prtljažnik je kar razkošen. Petvratna različica sprejme 375 litrov prtljage, karavanska 608 litrov.

Še veliko skritih adutov

Voznik ima na voljo več voznih načinov – normal, eco, sport in comfort, pri čemer med vožnjo več­jih razlik ni čutiti. Preizkusili smo novi osemstopenjski samodejni menjalnik in šeststopenjskega ročnega. Oba sta dobra, še posebno samodejni deluje tekoče in natančno, a tudi ročni ponuja obilo veselja.

Na prvih kilometrih po ovinkih južne Francije smo najbolj navdušeno krotili 1,5-litrski bencinski motor s 133 kW (182 konjskimi močmi), brez vsakršne pripombe pa smo bili tudi pri šibkejših različicah: od 60 kW/82 KM do 110 kW/150 KM (bencinarji) in od 70 kW/95 KM do 110 kW/150 KM (dizli). Poleg moči motorja sta dober vtis pustila tudi podvozje in predvsem odzivnost volana, kajti Focus opravi vsak manever dosledno po željah voznika.

Preberi celoten prispevek >

Vir: Delo.si