Dopust malo drugače

09. oktobra 2018

Ford Ranger & Camp-let v kampu Lupis na Pelješcu

BESEDILO in FOTO Matej Mihinjač (Volan)

Letošnje poletje smo imeli v ekipi tri možnosti za dopust in jaz sem izbral najbolj družinsko: kampiranje s šotorsko prikolico. Prvič v življenju, ampak nekdo se mora žrtvovati in tudi to preizkusiti za vas.

Odločitev v resnici ni bila težka. Že na snemanju zadnje oddaje minule sezone smo se spoznali s campletko, kot vsi pravijo tej šotorski prikolici danskega proizvajalca Camp-let, zdaj v lasti večje firme Isabella. Oziroma večina se jih spomni kot brako-prikolice, camp-let pa naj bi bila med najboljšimi na trgu s svojo poliestrsko zasnovo, ki ne gnije, in s kvalitetnim platnom za šotor in baldahin. Ko je žena na fotografiji videla, kaj snemamo, mi ni več dala miru in dopust je bil določen. Le še za izbiro lokacije me je zadolžila.

Seveda sem moral najti tudi primeren stroj za vleko prikolice in kot nalašč je bil ravno takrat na testu Ford Ranger. Pick-up je krasen za vleko prikolice, ker je že sam dovolj težak, ima štirikolesni pogon in zmogljiv motor. So se mi prav smejali v Freedom centru, uvozniku za camp-letke, ko sem se pripeljal z Rangerjem, kot da bi prišel iskat eno hudo dvoosno 10-metrsko prikolico, ampak prednost te je, da se je prav nič ne čuti med vožnjo. Se mirno vozite tudi normalno avtocestno hitro in bo čisto varno. Tehta le 250 kilogramov, lahko jo še obtežite z dodatnimi 250-imi, da notri zbašete stole, mize, plin, tepihe in podobno kramo, vozite pa s čisto običajnim avtom. Pač, jaz sem rabil ’malo’ več prostora, zato Ford Ranger, sicer pa gre čisto lepo tudi s Fiesto ali čim podobnim. Posebne registracije ne rabi, torej kljuka, priklop, tretja registrska tablica in akcija!

Cilj je bil Pelješac, bolj natančno – kamp Lupis, čisto na vrhu, v kraju Lovište. Super prostor so mi našli v prvi vrsti ob morju, da sem imel otroke in ženo na očeh, ko sem počival z osvežilnim hmeljevim napitkom po postavitvi naše baze. Jaz sem šotor pred dopustom postavil enkrat, tako da sem bil drugič že pravi mojster … Resnica je seveda drugačna, ampak po nekaj poskusih in napakah je zadeva lepo stala in bila celo primerna za kakšen posnetek. Ko zares obvladate, gre pa kar hitro, še največ časa vam bo vzelo potem zabijanje klinov, sploh, če ste v prvi vrsti, da vas ne preseneti kakšno neurje. Absolutno pa priporočam čimbolj ravno površino, da je tudi spati potem fino in da se ne zvija kompletna struktura, čeprav so nogice, ki jih dobite zraven, nastavljive po višini, in tudi pod kolesa lahko postavite kakšne kamne ali deske, če nimate s seboj profi-zagozd.

V kampu Lupis so se zelo potrudili, ker so naredili luštne terasice, povsod je elektrika, jaz sem imel v prikolici kar svojo vodo, ker s kuhinjo dobite tudi potopno črpalko in kanister za vodo, stranišča in tuši so pa eni bolj čistih, ki sem jih kadarkoli videl v kampih, ker ves čas nekdo ’straži’ in jih čisti za naslednjega uporabnika. Na voljo je tudi skupinski prostor za žar, nekaj igral, gre pa za malo zadevo, vsega skupaj je na voljo nekje 50 parcel, tako da je kar fino, da si svojo že dovolj zgodaj rezervirate. Kamp Lupis vas bo navdušil, če želite tudi v glavni sezoni uživati v miru in dokaj praznih plažah, samo pot pač traja. Mi smo z nekaj postanki za vožnjo potrebovali okoli 9 ur, s tem da smo na poti tja zamudili jutranji trajekt in je bilo potem potrebno mukotrpno čakanje na naslednjega v času največje vročine. So pa ravno v času prihoda začeli Hrvati graditi tako dolgo pričakovani most na Pelješac, baje bo narejen v treh letih, tako da bo potem vse skupaj malo hitreje, če želite uživati v prekrasni vodi.

Pelješac je zelo privlačen polotok, če si vzamete čas za vožnjo do tja. Super je sicer, če pridete izven sezone, ker je tam ena najlepših cest na Jadranu. Sicer ni dolga, je pa fina za kakšen lepo odpeljan ovinek, če pridete s Fiesto ST. Ampak mi smo prišli z Rangerjem, ki je čisto druge vrste stroj. Pick-up je super stroj za vlačiti veliko tovora, prikolico in še za zapeljati na kakšen teren, če je potrebno.

Testni je bil tamočen, pomeni, da ima spredaj 3,2-litrski petvaljni turbodizelski stroj. Sliši se veliko, ko ga vžgete, ima res mogočen zvok, v praksi pa niti ni tako zmogljiv, okroglih 200 ‘konjev’ ima (147 kilovatov), kar je ravno prav za 2,2 tone težko prazno mašino. Nosilnost – 1 tona – torej več kot dovolj za dopustniško kramo ali kaj bistveno težjega. Fina zadeva je šeststopenjski samodejni menjalnik, pri katerem nisem imel praktično nobenih pripomb. Dovolj hiter je, da mu boste prepustili delo, pa tudi dovolj pameten, da zna sam prestaviti med vožnjo po klancu dol. Poraba do cilja in nazaj? Dobrih 10 litrov na 100 kilometrov s prikolico zadaj.

Ranger je v osnovi narejen za ’zlorabo’. Z velikimi kolesi in zmogljivim štirikolesnim pogonom se nič ne ustraši lukenj v cesti, še največji problem je velikost, vseeno je skoraj 5 metrov in pol dolga zverina, pogon je priklopljiv, torej v osnovi na zadnji kolesi, in še reduktor ima. Vožnja s pick-upi tudi po cesti ni več tako neudobna, kot je bila včasih, Ranger je na tem področju kar dober, na terenu so pa itak vsi razred zase s tolikšnim odmikom od tal. Ranger ga ima več kot 23 centimetrov in baje lahko brede po 80 centimetrov globoki vodi, čeprav je bilo na Pelješcu dokaj suho, tako da je nisem nikjer našel, v morje si pa tudi nisem upal zapeljati, ker me je v kampu čakala lačna družina.

Testni Ranger je iz posebne omejene serije limited black, kot je očitno po črni barvi platišč, karoserije in rollbara. 1.700 EUR je dražja od običajne in izgleda kar konkretno, je pa še vedno na voljo pri nekaterih trgovcih v omejenem številu, tako da pohitite, če vas mika.

Ni kaj, zanimiv način dopustovanja je tudi takšen s šotorsko prikolico. Mogoče še zanimivost, koliko zadeva stane … Moja je bila freedom edition, torej je imela platno premium (večje od tistega pri classic) in kuhinjo classic (ima manjša predala in en plinski gorilnik manj, zato pa je potem več prostora za prtljago v prikolici). Cena: okoli 9 jurjev, notri dobite že posteljo in osnovne zadeve, dodatno pa obvezno svetujem vsaj še nakup originalnih tal, ki imajo ježke na notranji strani, da se vse skupaj lepo zapre, in seveda zunanji kovček za orodje in ostalo kramo. To vas bo olajšalo za dodatnega jurja. Za kampiranje v idiličnem kampu Lupis smo kot družina z vsem odšteli dobrih 40 evrov na noč, spoznali pa krasne prijatelje, s katerimi se verjetno naslednje leto spet srečamo na istem mestu. Ja, to je čar kampiranja, s campletko pa gre vse skupaj pač toliko bolj udobno. Pa Ford? S popustom slabih 40 jurjev, ampak v tem primeru res dobite veliko vsega. Enega bolj zmogljivih pick-upov.

Vir: Volan.si