Kako je ne tako mali Focus dosegel in presegel večjega brata

07. januarja 2019

Ford Focus vs. Mondeo karavan

FOTO in BESEDILO Matej Kačič, Avto.finance.si

Novi Focus se na prvi pogled ne zdi ravno tekmec večjim avtomobilom, vendar pa primerjava z Mondeom pokaže, da Fordov novinec v srednjem razredu ni le podobno prostoren, ampak opremsko bogatejši in tehnično naprednejši.

Novi Ford Focus (desno) proti Fordu Mondeu karavanu. Mersko ju loči cel avtomobilski razred, v praksi pa le 20 centimetrov dolžine in skoraj 200 kilogramov suhe mase.

Številni kupci avtomobil še danes kupujejo z metrom, pri tem pa jih vodi preprosta logika: večji je avto, več vsega ponuja. A pri tem ne gre le za prostornost, v zavesti uporabnikov je še vedno precej zakoreninjena misel, da ima večji avto gotovo bogatejšo opremo in več izbire, na področju varnosti pa občutno prednost pred manjšim. V praksi je drugače, stereotipe pa kar v lastni družini ruši tudi novi Ford Focus.

Pri Fordu z novim Focusom ne skrivajo želja, da bi postal številka ena v razredu, obenem pa bi – predvsem kot karavan oziroma Wagon – s prostornostjo, opremo in tehničnimi posladki premamil še kakšnega očeta ali obrtnika, ki pogleduje po modelih razred više.

Prav zato smo iz oči v oči soočili družinska karavana, 466,8 centimetra dolgega Focusa in 486,7 centimetra dolgega Mondea, ki je obenem za dva centimetra višji in za 2,7 centimetra širši od Focusa. Merski prirastek, sploh tisti v dolžino, na prvi pogled ne pušča dvomov: Mondeo mora biti prostornejši od manjšega Focusa, ki pa ima zato prednost v urbanih središčih in na tesnih parkiriščih.

Focus: večji in uporabnejši prtljažnik

Za prtljažnimi vrati, ki se pri Focusu samodejno odpirajo ob zamahu noge pod zadnji odbijač, pri obeh odkrijemo veliko luknjo, kjer vsaj na pogled velikih razlik ni opaziti. V Focusu ima prtljažnik tudi prilagodljivo dno, ki z dvigom omogoči skriti prtljažni prostor, spuščeno dno pa poveča prostornino prtljažnika. In tukaj že prvo presenečenje! Karavanski Focus ne ponuja samo dobro izkoriščen prtljaž­ni prostor, ampak že v osnovi več litrov.

Manjši je večji – Focus v osnovi ponuja 608 litrov prostora v prtljažniku in več prilagodljivosti.

Pri Mondeu osnovna prostornina namreč znaša 525 litrov, s podrto zadnjo klopjo pa 1.630. Pri karavanskem Focusu gre v prtljažnik 608 litrov, če ga ob pritrjeni varovalni mreži naložimo do stropa, celo 725 litrov, ob zloženih zadnjih sedežih pa vase sprejme za 1.620 litrov prtljage. Dovolj ne le za družinske pustolovščine, ampak tudi za razne obrtnike.

Večji je manjši: le 525-litrski prtljažnik v Mondeu karavanu. Ob podrti zadnji klopi sta brata bližje skupaj, Focus ponuja 1.620, Mondeo 1.630 litrov.

Pri tem je pohvalno, da je oblika prtljažnika v obeh primerih uporabno zastavljena in je ne zmotijo razne izbokline in vdolbine v bokih, stopnica v dnu prtljažnika ali druge oblikovne nepravilnosti, ki lahko otežujejo preprosto nalaganje večjih predmetov. Podrti sedeži naj bi pri obeh tvorili ravno dno, a je pri obeh mogoče opaziti nekaj naklona – če v avtu ne vidite ravno zasilne spalnice, potem rahel naklon gotovo ne bo nepremostljiva ovira.

Mondeo: le centimeter več prostora za kolena

Za novo pozitivno presenečenje Focus poskrbi s prostornostjo na prednjih in predvsem zadnjih sedežih, kjer je v praksi prostora za kolena le za slab centimeter manj kot pri konkretno večjem Mondeu. Novi Focus ima ob približno enakih merah kot prej namreč kar za pet centimetrov daljšo medosno razdaljo, ki znaša 2,71 metra. Focus karavan se tako ne izkaže le kot družinsko vozilo za dva odrasla in dva otroka, prostora zadaj je dovolj tudi za odrasle potnike.

Presenečenje. Focus se po prostoru na zadnji klopi skoraj kosa z Mondeom, za kolena je le centimeter manj prostora. V prejšnjem modelu je bilo zelo drugače.

Na zadnje sedeže tako lahko brez sramu posedete svoje poslovne partnerje, ko jih peljete na kosilo, pri čemer pa v Focusu za dodatno mero samozavesti poskrbijo tudi bogata oprema in napredni varnostno-asistenčni sistemi. Na tem področju Focus krepko presega večjega in že nekoliko ostarelega brata.

Ni presenečenje, da Mondeo na zadnji klopi ponuja razkošje za glave in kolena. Dobro se bodo počutili tudi višjerasli potniki.

Focus: neulovljiv pri opremi …

Sodobna šola oblikovanja in ureditve kabine v Focusu, manj stikal in velik zaslon na dotik.

Ford je novega Focusa zasnoval z namenom, da naredi poti preprostejše, varnejše in prijetnejše. V tem pogledu med sebi enakimi skorajda nima konkurence, v težave pa z bogato opremo ne spravlja le Mondea, ampak tudi njegove tekmece v višjem srednjem razredu. Prilagodljivi LED-žarometi, radarski tempomat s sistemom za prepoznavanje prometnih znakov, aktivna pomoč pri parkiranju, projekcijski zaslon, širokokotna kamera na zadku, električno nastavljivi in ogrevani sedeži, ogrevana volan in prednje steklo, zabavno-informacijski sistem Sync 3 z navigacijo ter odlagalna površina za brezžično polnjenje je le nekaj stvari, ki vožnjo naredijo manj utrujajočo in prijetnejšo.

Ford Mondeo iz bližnje preteklosti, več stikal, manjši zaslon, a še vedno zelo dobra ergonomija.

… in varnostno-asistenčnih sistemih

Velik korak naprej je Focus naredil tudi na področju varnosti. Tako sistem za preprečevanje naleta z zaznavanjem pešcev in kolesarjev tudi v temi budno spremlja okolico in v skrajnem primeru samodejno zavre vozilo, sistem za preprečevanje menjave voznega pasu pomaga ohranjati vozilo na voznem pasu, opozorilo na prečni promet pa motri okolico levo in desno od vozila pri vzvratni vožnji s parkirnega mesta pravokotno na vozišče. Večino sistemov smo v Mondeu pogrešali, saj ne vplivajo močno pozitivno le na počutje voznika in potnikov, ampak tudi njihovo varnost.

Temeljitost ima svojo ceno, a ta ni pretirana

Primerjava Focusa in Mondea bi bila še pred letom dni kot primerjava hrušk in jabolk, danes pa sploh ni tako nesmiselna. Prej smo opisali napredek Focusa, s katerim je ta v marsičem dosegel in presegel večjega brata. To pa pomeni tudi, da ga je skoraj dosegel tudi cenovno, kar je logično glede na dodano vrednost, ki jo ponuja. Cenovna primerjava Focusa in Mondea karavana je sicer razmeroma zahtevna, a smo jo z nekaj približki vseeno sestavili. Pri obeh vozili smo vzeli ceno iz zaloge; ta je precej bliže realni ceni, ki jo plača kupec, kot pa cenik.

To še posebno velja za mondea, pri katerem popusti, če vzamete hišni lizing, celo presegajo 11 tisoč evrov! Za primerjavo smo tako vzeli mondea karavana z dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 110 kilovati in opremo titanium. Redna cena avtomobila z nekaj dodatne opreme – navigacija in sistem Sync 3, 17-palčna aluminijasta kolesa, parkirni senzorji, zimski paket in kovinska barva – je 35.890 evrov, akcijska pa le 24.705 evrov.

Velik popust pri Mondeu, Focus vseeno cenejši

Zdelo se nam je, da se bo Focus težko kosal s takšno ponudbo, a smo se ušteli. Novi Focus ima manjši popust, le 1.500 evrov na avto iz zaloge, a obenem precej realnejše cene na ceniku. Focus z 1,5-litrskim turbodizlom z 88 kilovati in opremo Titanium stane 23.200 evrov. Obenem lahko ob financiranju (finančnem lizingu) izkoristite še poseben način plačila, 50 odstotkov cene avta plačate takoj, drugo polovico pa čez dve leti, vmes pa obresti ne tečejo. Ford Focus je ob tem, predvsem varnostno, bolje opremljen kot Mondeo.

Resda ga poganja šibkejši motor, a menimo, da v Focusu ni potrebe po dvolitrskem dizlu. Z maso 1.413 kilogramov je za 184 kilogramov lažji od Mondea, zato so zmogljivosti le za odtenek slabše (pospešek do stotice je pri Focusu 0,9 sekunde slabši), poraba Focusa 1.5 EcoBlue pa je uradno kar 1,9 litra (3,7 litra) manjša kot pri težjem Mondeu.

Vir: Avto.Finance.si