Na dogodivščine z EcoSportom

24. januarja 2019

Ko se usedeš za volan avta, ki je ustvarjen za dogodivščine, te kar vabi, da preizkusiš njegove sposobnosti.

FOTO Erik Školiber in Amadej Tauses

In smo se odpeljali. V udobnem vozniškem sedežu malega SUV-ja, kot EcoSportu pravijo pri Fordu, ob najljubši glasbeni podlagi in dobri družbi začnemo razmišljati, kam bi pobegnili z njim. Čeprav na prvi pogled vidimo, da ima rad mestne ceste, ga privlači tudi potepanje, zato mu bomo ustregli. Spremljal nas je tudi fotografski objektiv in nekaj dogodivščin smo ujeli še za vas.

Med celo paleto barv, ki so na voljo pri EcoSportu, smo se soglasno odločili za Ruby Red, čeprav se mu tudi modra barva, ki jo lahko pogosteje zasledimo na slovenskih cestah, zelo poda. Barva, ki je malenkost strupena, a vseeno umirjena, izstopajoča, a v pravem okolju čisto neopazna, v vsakem fotografu prebudi izziv. 

Pogledamo proti zasneženim Alpam, se spogledamo in si rečemo, zakaj pa ne? Avto, ki je malenkost bolj dvignjen od tal brez težav zapelješ tudi po zahtevnejšem terenu, saj gre vendar za mali SUV! Prvi dan bomo torej raziskali Gorenjsko.

Čeprav smo v Sloveniji letos kar nekaj časa čakali pravo pošiljko snega, nas je, lokaciji primerno, pričakalo nekaj bele odeje, a vseeno ne dovolj, da bi si z njo belili glavo. Vsekakor ne v EcoSportu, ki z vgrajenim inteligentnim pogonom na vsa kolesa (AWD) vozniku omogoča samozavestno upravljanje tudi v spremenljivih pogojih. Ker takšen sistem zagotavlja ‘navor na zahtevo’, sistem poskrbi za vrhunsko vodenje in večjo učinkovitost, kar omogoča varno, varčno in lahkotno vožnjo. Tudi vzpon na kakšen hrib nam ni ušel, kar našega EcoSporta ni prav nič motilo.

Lahko si predstavljate, da je kombinacija snega in barve Ruby Red za vsakega fotografa prava fantazija.

Ko govorimo o fantaziji, naj omenimo še Fordov zimski paket (oziroma naš najboljši prijatelj, kot smo ga poimenovali). Ogrevana sprednja sedeža in ogrevan volan sta med nekaj urnim fotografiranjem v zimskih razmerah prava poezija. Čez dan nas je sicer spremljalo sonce, a naslednje jutro smo bili hvaležni tudi ogrevanemu vetrobranskemu steklu z ogrevanimi šobami za pranje stekla. Medtem, ko se je avto “odtajal”, smo srkali še zadnje požirke jutranje kave.

Ko si predstavljamo vožnjo z vozili, ki se spogledujejo s kratico SUV, nas najprej prešini misel na odročno makadamsko gozdno pot in preizkušanju avtomobilskih sposobnosti do skrajnosti. Našega EcoSporta sicer nismo zapeljali v divjino, smo pa na Zgornjem Jezerskem našli nekaj gozdov, kjer je robustna oblika malega SUV-ja prišla prav. Njegovi vstopni in izstopni koti, so nam omogočali, da smo se odpravili še dlje, kot bi si drugače upali. Pri tem smo bili prijetno presenečeni nad blaženjem med nekaterimi presenečenji na gozdni poti.

Še veste, da smo na začetku prispevka napisali, da se lahko barva Ruby Red tudi prelepo zlije z okolico? Čeprav smo ljubitelji kontrastov, smo se enostavno morali podati v lov za tisto pravo lokacijo. Pot pred nami sicer ni bila pretirano dolga, vseeno pa smo bili veseli, da smo se peljali udobno. 

Do zadnje destinacije našega kratkega popotovanja nas je vodil navigacijski sistem SYNC 3, ki omogoča tudi upravljanje glasbe ter povezanost in upravljanje s telefonom, glasovno ali z uporabo 20,3 cm (8-palčnega) zaslona na dotik, ki lepo dopolni sodobno zasnovano voznikovo okolje.

Vsak, ki si je že kdaj privoščil pravi “road-trip” pa lahko pove, da brez odlične glasbene spremljave enostavno ne gre in zvočni sistem B&O PLAY v EcoSport nas je s svojimi 675 watti moči pustil odprtih ust. Vsaj dokler nismo začeli glasno prepevati skupaj z njim. Za bogato in kakovostno zvočno izkušnjo skrbi set desetih izjemnih zvočnikov. To napredno tehnologijo so posebej za prenovljen EcoSport zasnovali, razvili in precizno nastavili specializirani akustiki pri Bang & Olufsen.

Ob vrhunski zvočni spremljavi smo se varčno, udobno, a živahno, pripeljali do Savudrije. In našli lokacijo, kjer je barva zimskega primorja prav hrepenela po rdečih odtenkih. Iz prostornega prtljažnega prostora, kamor smo v skriti predal pod nastavljivo talno oblogo, (mimogrede, zaradi posebne zasnove znaša nosilnost kar 300 kilogramov), pospravili vse vrednejše dele fotografske opreme, smo zopet potegnili objektive in začeli pritiskati na sprožilec.

Po tridnevni dogodivščini smo avto vrnili v brez praske, za kar se lahko zahvalimo predvsem parkirnemu paketu, ki nas je razvajal s kamero za pomoč pri vzvratni vožnji in ostalimi tehnologijami za pomoč pri parkiranju. Tudi to je priročna oprema, tako na popotovanjih kot tudi v mestnih središčih, kjer se prenovljeni EcoSport prav tako počuti domače. Tu, nam je prišel prav predvsem majhen obračalni krog, ter prtljažna vrata, ki se odpirajo bočno. Tako, lahko vozilo parkirate ‘v EcoSpot’ skoraj ob zidu, ter še vedno enostavno pospravite stvari v prtljažnik. Novi EcoSport, je pravi mali popotnik, ki se ne ustraši nobene poti in naloge, ki mu jo zastavite.

Več o Fordu EcoSportu >