Povsem novi ‘crossover’ Ford Focus Active

31. januarja 2019

Vsestranskost športnega terenca združuje z vozno izkušnjo, ki Focusa uvršča v sam vrh razreda.

Povsem novi ‘crossover’ Ford Focus Active prinaša vsestranskost po navdihu športnih terencev in jo dopolnjuje s samozavestno, intuitivno in navdušujočo vozno izkušnjo, po kateri slovi povsem novi Slovenski avto leta 2019 Ford Focus.

Focus Active je na voljo kot petvratna kombilimuzina in karavan z robustnim oblikovanjem zunanjosti, večjim odmikom od tal in posebno konfiguracijo podvozja za zagotovitev vodilne Focusove vozne dinamike, obenem pa omogoča vožnjo po slabših cestah in višji vozni položaj za še bolj samozavestno uporabo v mestu in na avtocestah.

Aktivni življenjski slog vse večjega števila evropskih uporabnikov SUV-jev in ‘crossoverjev’ podpirata tudi posebna načina ‘Slippery’ (spolzko) in ‘Trail’ (makadam), ki dopolnjujeta izbirne vozne načine v Focusu Active, serijski strešni nosilci pa pomagajo pri prevozu koles in druge športne opreme.

Izbira dovršenih pogonskih sklopov vključuje Fordove zmogljive in varčne 1,0- in 1,5-litrske bencinske motorje EcoBoost z močjo do 134 kW (182 KM) ter Fordove 1,5- in 2,0-litrske dizelske motorje EcoBlue z močjo do 110 kW (150 KM), ki jih lahko dopolnjujeta šeststopenjski ročni ali osemstopenjski samodejni menjalnik.

Med naprednimi funkcijami za pomoč vozniku, ki jih je v prvi polovici leta uvedel povsem novi Focus, so naprednejša različica Fordovega aktivnega tempomata, sistem prilagodljivih sprednjih žarometov in aktivni parkirni pomočnik.

“Prodaja Fordovih SUV-jev se je oktobra v primerjavi z lanskim letom povečala za več kot 19 odstotkov in SUV je vsak peti Ford, ki ga prodamo v Evropi. Naša družina ‘crossoverjev’ Active predstavlja nadvse privlačen športno terenski slog, ki navdušuje kupce,” je povedal Roelant de Waard, podpredsednik za trženje, prodajo in storitve pri Fordu Evropa. “Povsem novi Focus Active se ne ustavi samo pri videzu – posebno podvozje in nova izbirna vozna načina poskrbijo za pristno zmogljivost na slabih cestah, da se lahko dogodivščin željne družine podajo na raziskovanje zunaj utrjenih poti.”

Povsem novi Focus Active je tretji član Fordove nove družine ‘crossoverjev’ Active, v kateri se je pridružil modeloma Fiesta Active in KA+ Active. Fordovi trgovci že sprejemajo naročila za novega Forda Focusa Active, ki ga z novimi postopki v avtomobilski panogi izdelujejo v Fordovem obratu v Saarlouisu v Nemčiji.

Robusten, prostoren in vsestranski

Edinstvene oblikovne podrobnosti poskrbijo za prepoznaven, vsestranski in robusten značaj zunanjosti in notranjosti Focusa Active. Temno masko z unikatnim mrežastim vzorcem obdaja temna obroba, skladno pa jo dopolnjujejo še zaščitne obloge, ki tečejo od podaljška sprednjega odbijača prek blatnikov in bočnega profila vse do zadnjega dela vozila.

Posebnost Focusa Active so tudi oblikovanje sprednjega in zadnjega odbijača, srebrno lakirana sprednja in zadnja zaščita podvozja ter dizajn platišč iz zlitine. Med živahnimi barvami sta tudi nova Metropolis White in Orange Glow, glede na barvo karoserije pa lahko kupci izberejo streho v kontrastni barvi.

V notranjosti kabine za občutek odličnosti poskrbijo usnjeno oblazinjenje volana in glave prestavne ročice, sijajni elementi na armaturni plošči in oblogah vrat ter obloge pragov Active. Sedeži z izrazitim oprijemom so oblazinjeni s posebnim blagom Active, na voljo so tudi talne obloge z modrimi šivi.

Povsem novi Focus razvaja z več prostora v notranjosti, kar je zasluga več kot 50 mm daljše medosne razdalje v primerjavi s predhodnikom in ravnih tal. Voznika in sovoznika čaka 1421 milimetrov prostora za ramena, armaturna plošča pa je v optimalnem položaju za zagotovitev prostornosti. Ožja sredinska konzola, električna parkirna zavora in vrtljivi izbirni gumb za osemstopenjski samodejni menjalnik prav tako sprostijo nekaj dodatnega prostora za voznika in sovoznika.

Prostor za kolena je v primerjavi s predhodno generacijo Focusa povečan za več kot 50 milimetrov in je z 81 milimetri na prvem mestu v tem razredu. Prav tako je prostor za ramena povečan za skoraj 60 milimetrov. Občutek prostornosti poveča oblikovanje zadnjih vrat z okni, ki za vtis večje odprtosti segajo v zadnji stebriček.

Funkcije za udobje in priročnost poskrbijo, da je Focus Active še bolj vsestranski za dogodivščin željne družine. Fordova tehnologija za prostoročni pomik prtljažnih vrat omogoča dostop do prtljažnika karavana s preprostim zamahom z nogo pod zadnjim odbijačem, zato boste to lahko storili tudi s polnimi rokami opreme za taborjenje.

Dogodivščinam se lahko pridruži tudi najboljši prijatelj – prostor v karavanu omogoča udobno namestitev velike pasje kletke, saj meri do 1653 litrov. Fordovi inženirji so rešili tudi izziv, kam pospraviti odstranjeni prekrivni rolo: zdaj se poda pod novo prilagodljivo tovorno dno, preprosta sprostitev s potegom pa omogoča hitro odstranjevanje.

Ne ustraši se grobih cest. Navduši z zabavno vožnjo.

Tako petvratna kot karavanska izvedba Focusa Active sta serijsko opremljeni s Fordovim dovršenim neodvisnim zadnjim vzmetenjem z različno dolgima krmilnima ročicama (SLA), podvozje pa vključuje tudi edinstvene vzmeti, blažilnike in stabilizatorje ter posebne sprednje in zadnje člene, da je podvozje v primerjavi z ‘običajnim’ Focusom spredaj višje za 30 mm, zadaj pa za 34 mm.

Sistem SLA omogoča optimalno udobje in odzivnost, z ločenim pomožnim okvirjem pa poskrbi za želeno ravnovesje med odzivom sprednjega in zadnjega dela pri vožnji čez večje grbine na cesti. Puše iz več zmesi odlikujejo različne karakteristike togosti pri obremenitvi v različnih smereh za boljšo izolacijo manjših grbin ter zmanjšanje hrupa in tresljajev. Edinstvena geometrija SLA pri karavanski različici Focusa s spremembo položaja blažilnikov vozilu pomaga, da ostane dinamično in odzivno tudi pri povsem naloženem prtljažniku, obenem pa s širšim dnom prtljažnika omogoča maksimalno izkoriščanje prostora za prtljago.

Za boljše vozne lastnosti in trpežnost pri vožnji po slabših cestah so na 43 cm platiščih (17-palčna platišča) iz zlitine nameščene pnevmatike 215/55 R17 z višjim profilom; na voljo so tudi 46 cm platišča (18-palčna platišča) s pnevmatikami 215/50 R18. Poleg izbirnih voznih načinov Normal, Sport in Eco, ki so del serijske opreme vseh modelov Focusa, Focus Active uvaja še:

  • Način Slippery (spolzko), ki prilagodi nastavitve sistema ESC in nadzora oprijema za večjo samozavest na podlagah s slabšim oprijemom, kot so blato, sneg in led; zmanjša vrtenje naravnost usmerjenih koles ‘v prazno’ vključno s speljevanjem iz mirovanja in zagotavlja bolj pasiven odziv pri pritisku na stopalko za pospeševanje.
  • Način Trail (makadam) pomaga ohraniti gonilno silo (moment) na spolzkih podlagah, kot je na primer pesek; funkcijo proti blokiranju zavor prilagodi, da omogoča večji zdrs kolesa; nadzor zdrsa nastavi tako, da za čiščenje snega ali blata iz pnevmatik dovoli več vrtenja koles ‘v prazno’; zagotavlja bolj pasiven odziv pri pritisku na stopalko za pospeševanje.

Lagodno križarjenje z naprednimi motorji in tehnologijami

Povsem novi Focus Active je na voljo z obsežno paleto dovršenih tehnologij za pomoč vozniku, ki jih je v prvi polovici leta uvedel povsem novi Focus. Med naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku, ki so brezhibno integrirane, da omogočijo intuitivno in prefinjeno vozno izkušnjo s kar najmanj stresa, so:

  • Aktivni tempomat (ACC), zdaj izboljšan še s funkcijo za ustavljanje in speljevanje Stop & Go, prepoznavanjem znakov z omejitvijo hitrosti in usmerjanjem v sredino voznega pasu za prijetno uporabo v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem.
  • Fordov sistem prilagodljivih sprednjih žarometov, ki vključuje dve novi funkciji: s pomočjo kamere predvidi ovinke in jih ustrezno osvetli, obenem pa vnaprej prilagaja vzorec svetil žarometa s spremljanjem ovinkov in – prvič v panogi – prometnih znakov.
  • Aktivni parkirni pomočnik 2 zdaj poskrbi tudi za prestavljanje, pospeševanje in zaviranje, da ob pritisku na stikalo zagotovi povsem avtomatizirane manevre.
  • Fordov projekcijski zaslon (Head-up display – HUD) voznikom omogoči, da pozornost osredotočijo na promet in razmere pred vozilom.
  • Pomoč krmiljenja pri izogibanju, novost v segmentu, ki vozniku pomaga, da obvozi ustavljena ali počasnejša vozila in prepreči nalet.

Povezljivost

Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3 vozniku omogoča upravljanje funkcij zvočnega sistema, navigacije in klimatske naprave ter povezanih pametnih telefonov z ukazi iz pogovornega jezika, vključuje pa tudi 20 cm (8-palčni) barvni zaslon na dotik, ki podpira kretnje, kot sta ‘ščipanje’ in ‘poteg’. Sistem je združljiv z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™, na voljo pa je skupaj z vrhunskim zvočnim sistemom B&O PLAY, ki vsem v vozilu omogoča, da poskrbijo za glasbeno ozadje dogodivščin z zvokom koncertne dvorane.

Novi vgrajeni modem FordPass Connect (še ni na voljo v Sloveniji) Focusa Active spremeni v mobilno dostopno točko Wi‑Fi, s katero se lahko poveže do 10 naprav, na voljo pa je tudi brezžična polnilna blazinica pod armaturno ploščo, s katero lahko potniki preprosto napolnijo svoje pametne telefone in ostanejo povezani med potjo.

Motorji

Kupci povsem novega Focusa Active lahko izbirajo v ponudbi naprednih Fordovih bencinskih motorjev EcoBoost in dizelskih motorjev EcoBlue, ki jih odlikujeta optimalna moč in prefinjenost. Pogonske sklope serijsko podpira sistem Auto Start-Stop za manjše stroške uporabe, na voljo pa sta šeststopenjski ročni menjalnik s hitrim prestavljanjem in novi osemstopenjski samodejni menjalnik za lahkotno ‘križarjenje’. Dovršeni osemstopenjski samodejni menjalnik se prilagaja različnim slogom vožnje, da zagotovi optimalno prestavljanje.

Fordov večkrat nagrajeni 1,0-litrski EcoBoost z močjo 92 kW(125 KM) pri porabi goriva 4,8 l/100km deluje z izpusti CO2 107 g/km. Fordov 1,5-litrski EcoBoost s 110 kW (150 KM) in porabo 5,3 l/100 km deluje z izpusti CO2 121 g/km.

Pri Fordovem 1,5-litrskem dizelskem motorju EcoBlue s 88 kW (120 KM) znašajo izpusti CO2 93 g/km, poraba pa 3,5 l/100 km. Pri Fordovem 2,0-litrskem dizelskem motorju EcoBlue s 110 kW (150 KM) znašajo izpusti CO2 od 114 g/km, poraba pa 4,4 l/100 km.

Zapelji ga na testni vožnji >