Videz in predvsem dinamika

11. februarja 2019

Focus znotraj kroga najožjih tekmecev še nikdar ni bil tako prepričljiv kot zdaj.

BESEDILO in FOTO Vinko Kernc, Vecer.com

Zdi se, vsaj po splošnem odzivu javnosti, da je tokrat Ford s Focusom ujel pravšno kombinacijo bočne silhuete, obraza, zadka ter splošnih karoserijskih razmerij in oblikovnih elementov. Tako kot pogosto rečemo, da je nek videz cenen, bi lahko za Focus rekli, da je njegov videz vsaj nekoliko prestižen.

Pa vendar je za voznika na koncu pomembnejši vozni občutek. Danes sicer ni več avtomobila, ki bi bil neprijeten ali celo mučen, a Focus že tradicionalno nekoliko izstopa navzgor. Njegova vozna dinamika je izjemna: pri dodajanju plina, pri zaviranju in pri zavijanju se vse dogaja zelo mehko, a hkrati tudi zelo odločno. Mehkoba ne ubija športnega občutka.

Med najboljšimi je tudi položaj za volanom (nastavitve, razmerja, ergonomija sedeža) – volanski obroč je prijetno majhen, debel in ergonomski. Slednje v veliki meri velja tudi za odličen projicirni zaslon (HUD), ki je velik, jasen in hitro berljiv. Vožnja je lahko povsem lagodna in nestresna, lahko pa tudi dinamična.

Turbodizel temu Focusu lepo pristoji: z njim ni podhranjen in tudi ne športen. Predstavlja lepo sredino, pri kateri hitrost ni problematična, se pa upeha, ko želi voznik nekaj živahne prožnosti ali odločne vleke navkreber. Motor se zelo dobro razume z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, a tudi ta ne ponuja takšne dinamike kot njihov 6-stopenjski.

Zmerna vožnja do roba omejitev lahko porabo v kombinaciji različnih cest oziroma okolij zniža pod sedem litrov za 100 kilometrov, bolj živahna vožnja v sivih conah omejitev pa jo hitro dvigne na 8,5. Za večje odklone od obeh vrednosti se je treba precej potruditi, kar je, vsaj za navzgor, kar dobra novica.

Komur več pomeni oprema, ga takšen Focus ne bo razočaral: ima veliko uporabnih odlagalnih mest, popolno elektrifikacijo (vključno s pomično panoramsko strešno šipo), tristopenjsko intenzivnost klimatske naprave, inteligentna tempomat in omejevalnik hitrosti, več različnih kotov kamere za vzvratno vožnjo, zelo dober paket asistenčnih sistemov, navsezadnje pa je tudi njegov prtljažnik oblikovno in velikostno družinsko prijazen.

Ob vsem tem je lažje spregledati kako pomanjkljivost, denimo velik neobrisan del zadnje šipe (kratek brisalnik) ali premočno gretje prednjih sedežev. Vsaj od filma Nekateri so za vroče že vemo, da nihče ni popoln.

Več o slovenskem avtu leta 2019 >

Zapelji ga na testni vožnji >

Vir: Vecer.com