Večja nosilnost novega Forda Transita

07. maja 2019

Vesoljska tehnologija in optimalna zasnova novega Forda Transita omogočata za 80 kg večjo nosilnost.

Novi Ford Transit bo uporabnikom omogočil, da bodo še učinkovitejši – sredi leta 2019 bo na voljo še bolj povezani in varčnejši dvotonski dostavnik, ki bo po temeljitem programu zmanjšanja mase ‘od glave do pet’ omogočal za do 80 kg večjo nosilnost.

Za optimalno prilagoditev dovršene zasnove vključno s Fordovim prvim aluminijastim pokrovom motornega prostora pri gospodarskem vozilu ter kompozitne predelne stene in struženih platišč so pri razvoju uporabili napredne sisteme za računalniško oblikovanje (CAD), ki so sicer značilni za letalsko in vesoljsko industrijo.

Tovrstne inovacije so Fordovim inženirjem pomagale zmanjšati maso novega Transita ter tako zagotoviti večjo nosilnost za prevoz težjih bremen in še večjo učinkovitost uporabe. Novi Transit 350 GVM z zadnjim pogonom, dolgo medosno razdaljo in srednjo višino strehe je na primer za 80 kg lažji od primerljivega predhodnika. Dostavnik s sprednjim pogonom je lažji za 48 kg.

Nosilnost je ena od kritičnih zahtev poslovnih uporabnikov. Manjša teža pomeni tudi varčnejšo porabo goriva in manj izpustov CO2, zato je bil cilj vseh članov razvojne ekipe Forda Transita čim manjša masa praznega vozila ob ohranjanju čvrstosti in trpežnosti, ki sta najpomembnejši,” pravi Michael McDonagh, Transitov globalni glavni programski inženir. “Povečana nosilnost bo še dodatno utrdila Transitov sloves izjemno produktivnega dostavnega vozila.”

Novi Transit k večji produktivnosti poslovnih uporabnikov prispeva tudi z do sedem odstotkov varčnejšo porabo goriva novih pogonskih sklopov, med katerimi so izboljšani 2,0-litrski dizelski motorji EcoBlue z izpusti CO2 od 156 g/km*, zmogljivejša različica s 185 KM in 10‑stopenjski samodejni menjalnik za modele z zadnjim pogonom. Izvedba EcoBlue Hybrid z 48‑voltnim blagim hibridnim pogonom – novost v tem segmentu – učinkovitost porabe goriva 2,0‑litrskega motorja EcoBlue v mestnem prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem izboljša še za dodatnih osem odstotkov, izpusti CO2 pa znašajo 144 g/km.

Nove tehnologije za pomoč vozniku in napredne funkcije za povezave zmanjšajo stres pri uporabi, tehnologija z vgrajenim modemom FordPass Connect pa upraviteljem voznih parkov pomaga zagotoviti kar se da učinkovito uporabo vozil in optimalne stroške delovanja.

Ford je znamka številka ena med gospodarskimi vozili v Evropi in v prvem četrtletju leta 2019 se je prodaja palete Fordov Transitov povečala za 11,8 odstotka – skupno so jih prodali 81.700. V letu 2018 je Ford na 20 evropskih trgih prodal 380.900 gospodarskih vozil, kar pomeni več kot osem odstotno povečanje v primerjavi z letom 2017.

Optimalna masa pozitivno vpliva na nosilnost

Za večjo nosilnost ima zasluge obsežen program za zagotavljanje optimalne mase vozila, pri kateri so uporabnikom še vedno na voljo najnovejši varnostni sistemi in tehnologije za pomoč vozniku.

S pristopom z ‘malenkostnimi pridobitvami’ so s pomočjo programske opreme za računalniško oblikovanje CAD v letalski in vesoljski industriji zagotovili optimalno maso, čvrstost in trpežnost več sto sestavnih delov. Prihranki, ki so pri posameznih skupinah delov določenih območij znašali tudi manj kot 0,5 kg, so v skupnem seštevku segli vse do 80 kg.

Brez žrtvovanja čvrstosti je tako aluminijasti pokrov motornega prostora novega Transita v primerjavi z jeklenim lažji za 5,4 kg. Novi pokrov so temeljito preverili glede odpornosti na poškodbe in je v temperaturnem obsegu od -30 do 80 stopinj Celzija enako učinkovit kot pokrov motornega prostora iz jekla.

Največje zmanjšanje mase 14,7 kg so dosegli s preoblikovanjem zadnje osi modela z zadnjim pogonom, nova, izjemno čvrsta in lahka kompozitna predelna stena pa je za 4,4 kg lažja od jeklene izvedbe.

Jeklena platišča za novega Transita izdelujejo s posebno tehniko struženja, ki doseže večjo čvrstost z uporabo manjše količine materiala. Ta pristop je zagotovil skupni prihranek 5,5 kg pri Transitovih petih platiščih (vključno z rezervnim kolesom).

Varčnejša poraba goriva, več izbire

Poleg izboljšane palete 2,0-litrskih motorjev EcoBlue k povečanju učinkovitosti porabe goriva in zmanjšanju izpustov CO2 prispevajo tudi električni servovolan (EPAS), ki je prvič na voljo s Transitom, uporaba pnevmatik z nizkim kotalnim uporom in aerodinamične izboljšave.

Tehnologija za prihranek goriva Auto Start-Stop ostaja del serijske opreme vseh različic. Vozniki lahko uporabijo tudi EcoGuide (eko-vodnik), ki pri napotkih za najučinkovitejšo porabo pri vožnji upošteva tudi podatke sistema GPS o položaju vozila.

Ford je pred kratkim napovedal, da se bo paleti elektrificiranih vozil leta 2021 pridružil tudi novi, povsem električni Transit. Z izključno električnim pogonom bo novi dostavnik prispeval k tišjim in čistejšim mestom ter bo zagotovil nižje stroške uporabe tako podjetjem kot tudi upraviteljem voznih parkov.

Pametnejše oblikovanje, pametnejše tehnologije

Med dovršenimi novimi zunanjimi značilnostmi Forda Transita sta višja, odločnejša maska s tremi letvami in preoblikovan spodnji sprednji del. Povsem nova zasnova notranjosti kabine prinaša izboljšan slog, več praktičnosti in udobja za voznika ter napredne tehnologije vključno s sistemom za komunikacije in razvedrilo Ford SYNC 3 z možnostjo upravljanja z glasom ali s pomočjo 8-palčnega barvnega zaslona na dotik, ki podpira kretnje, kot sta ‘ščipanje’ in ‘poteg’.

Transitov prefinjen značaj, ki je povsem skladen z vožnjo osebnega vozila, dopolnjuje uvedba električnega servovolana (EPAS): ta pomaga zmanjšati obremenitve voznika, saj zagotavlja večjo podporo pri parkiranju in manevriranju ter omogoča asistenčne tehnologije vključno z aktivno pomočjo pri parkiranju in pomočjo pri ohranjanju voznega pasu.

Prvič bodo lahko vozniki Transita izbirali tudi med voznimi načini, ki vozno zmogljivost uskladijo s pogoji pri vožnji: Eco Mode (ekološki način), Slippery Mode (način za spolzke podlage), Mud/Rut Mode (način za blato in korenine) za modele s štirikolesnim pogonom in Tow/Haul Mode (način za vleko prikolice), ki poskrbi za brezhibno zagotavljanje moči pri vleki večjih prikolic ali čolnov, ki so težji od mase praznega vozila.

 Uvedba obsežne palete naprednih tehnologij za pomoč vozniku zmanjša stres in utrujenost ali pomaga zmanjšati učinek trčenja. Med temi tehnologijami so:

  • Nadzor mrtvih kotov s sistemom za vleko prikolice
  • Inteligentni aktivni tempomat
  • Izboljšani sistem za ohranjanje voznega pasu
  • Pomoč za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev

Na voljo so tudi nove funkcije za preprostejšo uporabo in manj stresa pri manevriranju in parkiranju v urbanih ali poslovnih okoljih z gostim prometom ali drugimi ovirami, da ne bi prišlo do nepotrebnih in pogosto visokih stroškov zaradi trčenj in prask. Paleta tovrstnih funkcij vključuje sprednjo in zadnjo širokokotno kamero ter visoko nameščeno vzvratno kamero, pomoč pri parkiranju, izboljšano z dodatnimi stranskimi senzorji, pomoč pri vožnji iz parkirnega mesta in opozarjanje na prečni promet za vozilom.