Se dizlu res slabo piše? Focus odkimava

21. junija 2019

Zaradi ekspanzije bencinsko-električnih motorjev naj dizelski motorji ne bi bili več moderni, čemur nasprotuje Ford Focus, Slovenski avto leta.

BESEDILO Aleš Črnivec FOTOGRAFIJE Gašper Pirman, Siol.net

Ford se ne meni za trende, po katerih dizli zaradi ekspanzije bencinsko-električnih motorjev naj ne bi bili več moderni. Tako v novega Focusa, svojega pomembnega aduta, samozavestno vgrajuje kar tri 1.500-kubične dizelske motorje. Pravzaprav dva, kadar gre za višjo stopnjo Titanium Business, s katero je bilo opremljeno 88-kilovatno testno vozilo z osemstopenjsko avtomatiko.

Ocena

Focus je odlično vozilo spodnjega srednjega razreda, ki ga radi primerjamo z Golfom in Astro, pri čemer lahko trdimo, da ju prekaša s svojimi voznimi lastnostmi. Voznik Focusa se za volanom hitro poistoveti z vozilom, česar Ford sicer ne opeva s prispodobo o povezanosti konja z jahačem. Pa bi lahko, če se ne bi tega že prej spomnili Japonci.

Če kdaj trdimo, da je Fiesta na cesti trdnejša in stabilnejša, smo tudi malo pod vplivom dejstva, da so dirkalniki WRC stopili v razred nižje. Malo tudi pozabljamo, da je Focus že ob svojem rojstvu predstavljal pojem vozne dinamike, ki jo je nato 20 let neprestano razvijal z odličnimi podvozji in dobrimi menjalniki. Zadnja, četrta generacija je na daljšem medosju smerno še stabilnejša, skoraj cent lažja, vzvojno 20-odstotkov trša, bolj aerodinamična …

V kabini, ki je dovolj prostorna za štiri dolgine, so nas presenetile mehke obloge na delih površin, kjer se kolena obeh spredaj sedečih dotikajo vrat in sredinske konzole. V tem razredu so večinoma mehko prekriti smo zgornji deli armaturnih plošč, preostalo pa so trde plastike. Ford je Focusa omehčal tudi pod zračniki, na ročajih vrat vključno z oblogami in, kot že rečeno na navpičnih površinah vmesne konzole.

V ceni testnega vozila 31.370 evrov (z ročnim menjalnikom bi bila 1.810 evrov nižja) je vključenih za 7.230 evrov dodatne opreme. V najdražjem design paketu 4 (1.475 evrov) so 17-palčna platišča iz titana, dinamična in avtomatska LED-žarometa ter dodatno zatemnjena stekla. 1.280 evrov stane panoramsko ostrešje, zneski pod tisoč evrov padejo na ozvočenje B&O, samodejno parkiranje, varnostne pripomočke, ogrevanje sedežev, vetrobranskega stekla in volana, projekcijski zaslon … in seveda na kovinsko barvo.

Karavan minus 29 centimetrov

Modro obarvana kombilimuzina (685 evrov) s črnim steklenim ostrešjem (1.280 evrov) še stopnjuje športno dinamičen vtis, ki smo ga dobili med vožnjo karavanske različice. Ni čudno, saj je vozilo skoraj tri centimetre nižje in kar 29 centimetrov krajše. Ob enakem medosju in širini je petvratnik približno 50 pomembnih kilogramov lažji, izgubi pa prtljažnik (meri 341 litrov z rezervnim kolesom), kar kupca, ki namensko izbere kombilimuzino, ne bi smelo motiti.

Enaka notranjost kot pri karavanu

Če za volanom sedi meter in devetdeset centimetrov visoka oseba, se lahko zadaj zlahka namesti potnik enake višine. Titanium business obleče sedeže s kakovostno, svetlo prešito tkanino, obloge vrat, armature in vmesne konzole so mehke, delež trde plastike ni moteč. Ugajajo podrobnosti, kot so ambientalna osvetlitev tal in utorov za pijačo ali pa polička, velika skoraj A4, v zaprtem osvetljenem predalu pred sovoznikom.

Zaprta predala sta še levo pod volanom in pod vmesnim naslonom, po štiri pivske enote pa se razporedi v vratih in med sedežema spredaj in zadaj. Doplačilno stekleno ostrešje je s prečno konzolo razdeljeno na dve polovici, sprednja nas je, kot zapisano, malo zmotila.

Litri ali rezervno kolo?

Ford daje kupcem na izbiro, da se odločijo za 375-litrski prtljažni prostor (merjeno do pregrinjala) s priborom za popravilo pnevmatik ali za rezervno kolo, ki zavzame 34 litrov. Pod ploščo prtljažnika so okrog zasilnega kolesa (temporary use) nameščeni manjši prekati, premajhni, da bi lahko pospravili prvo pomoč in trikotnik. Poleg obveznih pritrdilnih zank lahko pohvalimo dvojno bočno osvetlitev.

Voznikov prostor

Voznik je dobro nameščen v športno oblikovanem sedežu. Ford v Focusu ohranja okrogel volan z dovolj neposrednim prenosom (približno 2,7 zavrtljaja) s stikali na prečkah. Nov je način upravljanja samodejnega menjalnika z vrtljivim stikalom in gumbom v sredini za izbiro ročnega načina.

Pregledne merilnike z razločnim prikazom podatkov na vmesnem zaslonu že poznamo (hkrati so prikazani povprečna in trenutna poraba, doseg, temperatura, indikator prestav). Prosojni zaslon, ki se dvigne iz armaturne plošče (490 evrov), ni več zadnji krik mode, zato pa v Focusu vozniku sporoča sedem podatkov, med drugim o hitrosti, tempomatu, navigaciji, znakih …

Že pri daljšem in težjem karavanu smo hvalili odlično vodljivost, torej ima lahko voznik, ki presedla na kombilimuzinskega Focusa, upravičeno usta do ušes. Na zavitih podeželskih cestah daje ta Ford vtis, kot da si prav želi ovinkov. No, saj 88-kilovatni dizel ni namenjen hitrostnemu premagovanju ovinkov, vendar to lahko zlahka počne.

Podvozje je res odlično, ne prav mehko, vendar dobro pobira neravnine in verjamemo, da vsebuje kakšno rešitev iz nekdanjih tekmovalnih različic. Focus je miren, smerno stabilen in tih pri visoki hitrosti. Na avtocesti se motor pri 130 na uro vrti z manj kot 2.200 vrtljaji v osmi prestavi. Potovanja so z uporabo radarskega tempomata in sistema za ohranjanje lege bolj varna in lahkotna.

Program Sport ni tako zelo športen

Pravzaprav mu v avtomatskem načinu ničesar ne očitamo. Nasprotno, hvalimo mehko speljevanje in gladko prestavljanje. Navzgor menja že pri 1.500, v načinu sport pa vsaj 1.000 višje. Tudi okrogel gumb za izbiro P, R, N in D oziroma stikalo M v sredini smo hitro osvojili.

Vendar smo bili pri izbiri programa Sport za čuda bolj zadovoljni v avtomatskem načinu, saj nas ročna izbira prestav izza volanskega obroča ni prepričala. Motila sta nas počasnost preklapljanja navzgor in dejstvo, da je sistem večkrat samodejno preskočil kar dve prestavi. In ko smo proti ovinku pripeljali na primer v tretji prestavi s 3.000 vrtljaji in želeli za več moči prestaviti navzdol, nas menjalnik ni ubogal. Zato smo si na tistih dinamično odvoženih odsekih res želeli 1.800 evrov cenejši ročni, šeststopenjski menjalnik.

Zapelji ga na testni vožnji >>

Vir: Siol.net