Dinamičen avto za dinamične družine

04. julija 2019

V iskanju pravega družinskega avtomobila.

BESEDILO Katja Štigl, Peter Kavčič, FOTO Saša Kapetanovič, Saša Prelesnik

Avto za družino? Družinski avto? Zveni preprosto, kajne? Preštejemo odrasle in otroke, preštejemo sedeže, preverimo velikost prtljažnika – in to je to? Seveda ne, sodobni avtomobili ponujajo veliko več.

Nekateri so bolj umirjeni, drugi namenjeni bolj aktivnim. Na voljo je vse – od klasičnih kombilimuzin prek križancev do enoprostorcev. Je pomembnejša prilagodljivost ali gola količina prostora? No, ker pri Fordu vedo, kako pomemben je širok izbor modelov, smo enostavno sedli v tri različne družinske avtomobile s tremi različnimi družinami in preverili, kaj si o njih mislijo.

Za manjše družine – Ford Fiesta Active (Katja Štingl)

Saj veste, kako je, ko se družina odloča za nakup avtomobila. Vsak ima svoje želje in vleče na svojo stran. Tudi pri nas je tako, s to razliko, da mi kot samski mami z dvema otrokoma ni treba upoštevati dodatnega moškega mnenja, a sem se zalotila, da moji možgani, vsaj kar se tiče avtomobila, razmišljajo zelo po moško.

Naša družina bi potrebovala vsaj tri avtomobile. Za dnevne aktivnosti in opravke je fino, če je avto okreten, manjši in varčen. Mestna vožnja v vrtec, šolo in popoldan po obveznostih ali nakupih … Res si ne želim izgubljati časa, ki ga je že tako ali tako premalo, z iskanjem parkirišča, saj se želimo po pouku čim prej zapoditi v naravo in pobegniti iz mestnega vrveža in betona.

Tako smo prišli na idejo o športnem terenskem vozilu, saj nas pot pogosto odpelje na makadam ali v gozd, kjer iščemo skrite kotičke, ki še niso turistično oblegani. Sicer nismo obiskovalci, ki se moramo pripeljati čisto do cilja, radi parkiramo v dolini in se sprehodimo, a tisti, ki imate otroke, veste, kako je. Petletnice pač zelo hitro začnejo ‘boleti noge’, sedemletnik pa tudi kmalu naveličano sprašuje ‘a je še daleč’, tako da po navadi uberemo srednjo varianto in parkiramo na polovici poti, saj si ne želim, da se otrokoma narava zameri zaradi tega, ker ju je mama silila v hribe. Prilagodimo se našemu trenutnemu razpoloženju in fizični pripravljenosti, včasih pa se imamo v avtomobilu tako dobro, da nam sploh ni do tega, da bi se ustavili, in bi se kar vozili. In tako pridemo do želje po tretjem, ‘vikend’ vozilu.

No, to je pa povsem druga zgodba. Avanturisti, kot smo, radi kampiramo in z veseljem bi kdaj prespali tudi v avtomobilu. Če se na hitro odločimo, da nam je kje res všeč, ali pa če obiščemo prijatelje, ki imajo veliko prostora pred hišo, ne pa tudi v njej. Nič hudega, prespimo lahko v avtomobilu! Sicer ne bi izbrala ravno avtodoma, le malce večjega enoprostorca, ki ga po potrebi lahko spremeniš tudi v spalnico.

Opreme imamo s seboj vedno precej, od šotora do spalnih vreč, kuhalnika, družabnih iger, po možnosti še koles in poganjalcev, tako da potrebujemo res velik prtljažnik. In kaj sedaj? Seveda si ne morem privoščiti treh avtomobilov, torej je treba skleniti kompromis in določiti prioritete. In tukaj so se vklopili moški možgani. Pozabi na privlačen videz in šminko, avto mora biti praktičen, varen in seveda tudi udoben.

Največ časa preživimo v avtomobilu po mestnih poteh in krajših vikend izletih, tako da lahko idejo o predelanem avtodomu preložimo. S športnim terencem v mestni gneči in številna vzvratna parkiranja pred vrtcem in šolo? Morda bi se temu raje izognila. In tako smo pristali na majhnem, ki pa nas ne sme pustiti na cedilu, ko se odpravimo na izlet.

Kombinacija tega je Ford Fiesta Active, ki smo jo z navdušenjem vozili in ugotovili, da pokrije velik del naših zahtev. Vožnja z njo je dinamična, znajde se tudi izven cest, saj je podvozje višje kot pri klasični Fiesti. Pa ni samo to. Je tudi izredno funkcionalna, polna detajlov, ki se mi prej sicer niso zdeli pomembni, a nas razveselijo vsakič, ko sedemo vanjo. Pa še pametna je! S svojo tehnologijo mi je olajšala marsikatero parkiranje, saj ima kamero zadaj, ki se samodejno sproži, ko izbereš vzvratno prestavo. Saj vem, nič takega, bi rekel marsikdo, a po tem, ko si oplazil že kakšen stebriček, je ta funkcija izredno dobrodošla. Ob njej smo zlahka pozabili, da si želimo terenca, in skupaj smo sklenili, da bo morda prav ona naša nova družinska članica.

Spoznaj Fiesto Active >>

Za aktivne družine – Ford Focus Active (Tjaša Perko)

Adrenalinska družina Perko si s svojima dvema fantoma Oskarjem in Izakom Svarunom po svetu in doma nabira pustolovščine. Nekdanji slovenski alpski smučar Rok in kaskaderka ter blogerka Tjaša si ne predstavljata dneva, ki ga ne bi preživeli na prostem, seveda v športno obarvani akciji. Prav zato je njihov stalni spremljevalec tudi velik in prostoren avtomobil, v katerega lahko naložijo vso potrebno opremo za številne športne aktivnosti, po novem tudi Tjašino kolo, čelado in ščitnike za gorsko kolesarjenje (downhill), ki ga je kaskaderka pred kratkim vzljubila.

“S Tjašo s športom redno vzdržujeva fizično kondicijo, nato pa, ko oddelava svoje, napo- kava otroka in kup opreme v avto, s katerim se podamo na razne poligone, na primer kole- sarske, ter v skate in adrenalinske parke,” pravi Rok. Tjaša hitro doda, da ne marajo deževnih dni, saj niso družina, ki bi poležavala na kavču. “Dež je za nas grozen. Takrat gremo pač na kakšne pokrite zadeve, skakat na trampoline, recimo.”

Zaenkrat vse počnejo skupaj, saj otroka še nista pokazala zanimanja za usmeritev v določen šport. “Dopuščava jima, da spoznavata različne športe in se nad njimi navdušujeta. Imata neverjetne sposobnosti, tako da bo čas pokazal, ali se bo kateri od njiju odločil in začel kaj trenirati,” je ponosen očka Rok. Novih stvari pa se uči tudi Tjaša. “Zdaj je moj novi podvig gorsko kolesarjenje,” je navdušena. »Ko imaš doma tri fante, vsakega s svojo športno strastjo, jim je treba slediti, sicer ostaneš doma,« komentira blogerka.

Kako pa je s shranjevanjem vse te opreme? “Ravno te dni smo sklenili kompromis, saj mi je šlo že pošteno na živce, da po terasi leži vse od čelad, oblačil, ščitnikov do koles, ni da ni. Koliko je tega! Vsakič, ko se vrnemo, je treba dati vse sušiti. Zdaj pa sva prinesla staro leseno lestev, jo pobarvala in je ne samo zelo uporabna, ampak tudi lepo izgleda,” nam zaupa Tjaša, ki pa nerada sede za volan.

Nisem tip človeka, ki bi užival v vožnji, zato večino časa vozi Rok. Vozim, kolikor je pač treba, po opravkih, na daljših poteh pa sploh ni debate, kdo vozi. Se pustim biti zapeljana.” “Ampak res, sploh nimam slike v glavi tebe za volanom. Razen v Innsbruck na operacijo, ko ni bilo druge izbire,” je presenečen Rok, sicer tudi motorist. “Imam kar močan motor, 1200-kubičnega, in ko greva kam skupaj, se je že prav naučila, kako in kdaj se nagniti, saj je treba biti usklajen,” pove. In Focus Active?

Seveda ni mogoče pričakovati, da bi vanj spravili vse tisto, kar bi šlo v velikega enoprostorca, a v resnici je prijazno prostoren, poleg tega pa se ne ustraši kakega lažjega brezpotja, kar je za družino, ki rada zaide zunaj vsakdanje uhojenih poti, še kako pomembno.

Spoznaj Focusa Active >>

Prostor za vse – S-Max (Peter Kavčič)

Trije otroci, od tega dva najstnika, prinašajo v življenje pestro dinamiko, tako da nam nikoli ni dolgčas. Tudi ko smo v avtu. Prostor, ki ga imajo na voljo v avtomobilu, je pomemben, kajti če ga je premalo, je miru na zadnjih sedežih hitro konec. Ob današnjem tempu življenja pa je mir tista dobrina, po kateri nenehno hrepenimo.

Družinski izlet brez stresa in brez pretiranega razmišljanja, kam za boga z vso prtljago, je sproščujoč. Brez pritoževanja med vožnjo, ko zadaj za tabo nikogar nič ne moti, ker ima svoj mir in svoj prostor, prav tako. S-Max te dejavnike odpravi z enim zamahom. Ogromen in super prilagodljiv prtljažnik in udobno sedenje na vseh petih sedežih so drago- cene podrobnosti, ki veliko pomenijo. Prostora na zadnjih sedežih je dovolj ne samo v višino, ampak tudi v širino, kar je pri treh otrocih zelo pomemben dejavnik.

Začne se že pri čisto majhnih otrocih, ko moraš v vrsto postaviti otroški sedež in jahača ter pustiti dovolj prostora za tretjega nadobudneža. V takšni situaciji ugotoviš, da se izbor avtomobilov hitro skrči, na voljo ti ostanejo le še večje limuzine ali karavani, enoprostorci ali kombiji. V resnici pa se za vsakodnevno uporabo in družinske izlete najbolje izkažejo prav enoprostorci. A tudi med njimi so razlike, največje predvsem pri vozni dinamiki.

Fordov S-Max mi je bil všeč že takoj, ko sem prvič sedel za volan in se odpeljal na pot, ker se pelje drugače od preostalih enoprostorcev. Omogoča namreč precej dinamično vožnjo, ima več udobja luksuzne limuzine in predvsem brez težav ter strahu za volan poprime tudi moja draga, ki je v njem suverena tudi v mestu in ko je treba parkirati.

V kombinaciji z močnim motorjem in samodejnim menjalnikom je vožnja v resnici neutrudljiva in udobna ter presenetljivo tiha. A pozitiven vpliv na družino se s tem ne neha. Čeprav gre za velik avto, je poraba goriva zmerna, kar je ugodno za družinski proračun. Poleg tega smo družina, ki rada potuje in se prepušča tudi navdihu, kar je s tem avtomobilom preprosto. Vsak vzame svoj nahrbtnik, natočim poln rezervoar goriva in gremo novim dogodivščinam naproti.

Spoznaj S-Maxa >>

Prispevek je bil objavljen v reviji Ford Magazine – poletje 2019

Prelistaj revijo >>