Navdušenje do novega Ranger Reptorja

03. oktobra 2019

Statistika pove, da skoraj dve tretjini kupcev izbere avtomobil z očmi in jim je pomembna predvsem oblika. Morda so tudi zato, tako imenovani SUV, športni terenci, križanci, kakorkoli jim pač rečemo, zadnja leta dobesedno zavzeli trg in ga ukradli predvsem enoprostorcem in karavanom. So vseh barv, oblik in velikosti. Kako, da so prodrli tako hitro? Zakaj? Ali so jih hoteli uporabniki?

Janez Martinčič in Andrej Brglez sta v kratkem pogovoru v oddaji Avtomobilsko prometne minute na VALu 202 poudarila pomen zunanjega oblikovanja v avtomobilski industriji.

JANEZ MARTINČIČ: Ko opisujemo avtomobile, kakšni so, tehniko in tako naprej, glede na to, koliko oči kupujejo avto, pravzaprav premalo govorimo o obliki, o barvi glede na številke, recimo.

ANDREJ BRGLEZ: Ja, zadnje raziskave kažejo, da celo 64 odstotkov težišča pri nakupu gre samo zunanji podobi. Vse je podrejeno, udobje, praktičnost, vse ostalo postavimo v podrejen položaj. Saj, odgovor na to najdemo hitro. Avto je tako kot obleka. Avto je eden najbolj jasnih demonstracij do zunanjega sveta, kako recimo živimo in avtomobilska industrija se je zelo uprla na modo pa tudi zelo sledi recimo prehrambni in uporablja iste metode, celo iste besede, ko nagovarja nove kupce z novo obliko. Razlaga o tem, da ta oblika recimo predstavlja mladost, atraktivnost, uspešnost, dinamičnost, drznost, tekmovalnost. To je vse tisto, k čemur ta sodobna družba ves čas tako močno priganja. Ne stati, pokaži, da lahko narediš, da si lahko aktiven, da lahko tečeš, da lahko vse živo mogoče narediš samo, da nisi povprečen in navaden. In to v bistvu tudi z avtom kupimo. Celo zelo tako, da je 64 odstotkov tega bolj pomembna zunanja oblika. Notranji dizajn je samo šest odstotkov.

JANEZ MARTINČIČ: Koga briga!

ANDREJ BRGLEZ: Ja, koga briga, kakšen je znotraj. V resnici bi ravno moralo biti narobe. Kar recimo pri različnih testiranjih, ko se srečujemo z ljudmi ali pa na tečajih pogosto povemo, da je najbolj pomembna stvar v avtu recimo sedež. Ta je tisti, s katerim se pa res družiš ure in ure. Važno je, v kakšnem avtu me vidijo drugi. In s tem pač kažem, da sem športen, aktiven, dinamičen..

JANEZ MARTINČIČ: Tipičnih takih avtomobilov je verjetno tudi ta novi Ranger Repotor, ki kmalu pride tudi k nam in zdajle ga bo opisal Boštjan Hribovšek s Forda.

BOŠTJAN HRIBOVŠEK: Navdušenje do novega Ranger Reptorja je tako veliko, da smo v Južni Afriki morali povečati samo proizvodne kapacitete še na tretjo izmeno. Podobno je tudi v Sloveniji, kjer dobivamo številna naročila, kljub temu, da posamezni kupci vozila še sploh niso videli.

JANEZ MARTINČIČ: To je to, ne. Še videli ga niso, pa je že tako zanimanje. No, gre za pick upa oziroma poltovornjačka ali kakor koli mu že rečemo. Ampak eden tistih avtomobilov, s katerim človek, tisti, ki ga vozi, tisti, ki ga ima, hoče nekaj povedati.

ANDREJ BRGLEZ: Ja, mislim, težko bi bolj jasno povedal. Ampak mogoče, tukaj se prav spomnim, kako mi je prvi oblikovalec Mazde nekoč rekel, da grdega avta pač nihče ne kupi. In mi, je rekel, delamo res velike, velike dobičke takrat, ko z obliko tako dobro zadenemo, da ljudje čakajo na avto, ker tak avto se seveda proda po taki ceni, kot je napisana. Tam ti ni treba spuščati cene. Repotor je že tak, ki ga bodo, še posebej fantje. Saj sva lahko bolj natančna, recimo fantje v srednjih letih, ki bi radi pokazali, da so še zelo aktivni, da se z njim zapeljejo na, ne vem, kakšne teren. Mislim, jaz sem recimo tipičen predstavnik take generacije, ki bi tak Repotor lahko kupil.

JANEZ MARTINČIČ: Nikoli ne boš hladilnikov ali pa lestev vozil z njim.

ANDREJ BRGLEZ: Ne, nikoli. In zato je oblika tako pomembna, če se vrneva nazaj na SUV, ker s tem se delajo veliki profiti.

Povzeto po oddaji: AVTOMOBILSKO PROMETNE MINUTE na VALu 202, 2.10.2019