Povečane zmožnosti s Focusom Active

25. oktobra 2019

Ford za sveži Focus Active pravi, da je osebni avtomobil s povečanimi zmožnostmi.

Besedilo in fotografije: Peter Humar;   Vir: avtomobilizem.com

Na nedavnem testu v uredništvu portala avtomobilizem.com se je Peter Humar spraševal: »Koliko gre pri tako imenovanem aktivnem tretmaju Focusa za šminko in koliko za dejansko izboljšanje oziroma plemenitenje njegovih sposobnosti?«

Déjà vu

Sam sem imel pred nekaj meseci priložnost voziti trenutno generacijo Focusa in sicer v izpeljanki s 120-»konjskim« 1.5 TDCi. Nekoliko sem vihal nos nad prestopljenim pragom optimalnosti nastavitve njegovega vzmetenja. Povedano bolj neposredno – zdel se mi je pretrd. No, v Focusu Active nisem več tega mnenja, saj se mi je zdela uglasitev njegovega vzmetenja spet optimalno uravnotežena. Ravno zaradi tega sem v »aktivnem« Focusu doživel déjà vu.

Preberite članek v celoti: link: Avtomobilizem.com Testi – Povečane zmožnosti Focus Active

Ključni pudarki: Kakorkoli že, Focus Active se je na enako velikih 17-palčnih kolesih, kot jih je imela dizelska izpeljanka Focusa nekaj mesecev nazaj, ponašal z več udobja v vožnji. Istočasno pa je med ovinki ohranil za Focuse značilno ostrino, odzivnost in natančnost drže. In to vse brez zaznavno večjega prečnega nagibanja karoserije, ki jo je sicer običajno pričakovati v kombinaciji mehkejše nastavljenega podvozja in višje nasajene karoserije.

“Ob ukazanem polnem pospeševanju se je menjalnik na drugi strani hitro odzval, izbral zanj najnižjo dopustno prestavo ter poskrbel za prijetno energično pospeševanje avta.”

Na papirju deluje Focus Active zanimiv poskus Forda nagovoriti stranke, ki si želijo dodatne ali, kot pravijo sami, povečane zmožnosti križancev in športnih terencev, a v isti sapi niso pripravljeni na večjo porabo goriva ter okornost med ovinki, ki jo narekuje višja gradnja karoserije. Po tej plati pritrjujem, da je Focus Active bistveno bolj križanec kot terenec.

“Četudi nisem navdušenec nad terenci, moram priznati, da mi je Focus s tretmajem Active bolj simpatičen kot običajni Focus. Razlog je seveda v zame bolj optimalni nastavitvi podvozja. Tudi 150 KM moči in 240 Nm navora 1,5-litrskega bencinarja se dovršeni tehniki avta bolje poda kot dizelski agregat enake delovne prostornine.”