Ford Focus ST zasedel prvo mesto

16. decembra 2019

Focus ST je samozavestno privijugal v voznikovo srce in na prvo mesto primerjalnega testa. K temu sta prispevala tudi obsežna oprema in ustrezna cena.

Revija Auto Motor und Sport (25/2019) je objavila primerjalni test športnih izvedb kombilimuzin, ki spretnim voznikom zagotavljajo povišan srčni utrip in obilico adrenalina. Med sabo so primerjali štiri iskre avtomobile s skupno kar 1145 KM: med sabo so se pomerili Ford Focus ST, Hyundai i30 N Performance, Renault Megane R.S. Trophy in VW Golf GTI TCR.

Prednost vseh štirih modelov na testu je zabavna vožnja, za katero ni treba rezervirati dirkališča. Navdušijo že na poti v službo ali domov in še posebej na izletih po cestah z veliko ovinki, ko voznik ne skuša priti od točke A do točke B po najkrajši ali najhitrejši poti, ampak želi kar se da uživati. Kljub osupljivi največji hitrosti, ki sega tudi čez 250 km/h, so za avtoceste ti modeli nastavljeni pretrdo. Ford Focus je zasedel prvo mesto-

»Focus ST – tako zmogljiv, da (skoraj) ne pogrešaš različice RS«

Kdor misli, da so športne kombilimuzine le malce bolj ‘navite’ izvedbe standardnih modelov, se zelo moti. Megane in Golf na testu sta bili opremljena celo s športnimi pnevmatikami, ki brez ogrevanja poskrbijo tudi za kakšno neprijetno presenečenje v ovinkih in pri zaviranju. Focus ST je novinarje prepričal z odličnim oprijemom pnevmatik Michelin Pilot Sport 4S, namenjenih uporabi v vsakodnevnem prometu. In tako le minimalno zaostajal za Golfom, ko je bilo treba vozilo od hitrosti 100 km/h čim prej povsem zaustaviti. Premoč mu je moral priznati tudi Megane, pri katerem so v opremo Trophy vključene zavore Brembo.

Focus ST navdušuje voznika in ga izzove k merjenju moči. 420 brbotajočih Newtonmetrov je treba jemati resno, ko hočejo grobe vozne površine popadljivi sprednji osi narekovati povsem svojo smer vožnje. Volan je treba trdno držati in spravi voznika v dobro voljo, saj ST vselej ostaja pošten do obisti. Svoj zadek zasuče le toliko, da je na izhodu iz zavoja brezhibno pozicioniran.

Pri obeh testiranih modelih z ročnim menjalnikom je bil pri prestavljanju v nižjo prestavo zagotovljen vmesni plin, pri Hyundaiu serijsko, pri Focusu pa v sklopu paketa Performance za doplačilo. Tik preden Focusov kazalec doseže rdeče polje merilnika vrtljajev, zasveti majhna oznaka ST, ki kaže, da lahko pri prestavljanju v višjo prestavo desna noga ostane na stopalki za pospeševanje. Menjalnik prestavlja hitro kot v dirkalniku in očara ljubitelje športne vožnje.

Golf GTI in Focus ST sta do cilja pripeljala skoraj izenačeno. A navsezadnje je treba priznati: Focus ST je zasnovan povsem na novo, je veliko ugodnejši in bolje opremljen, zato je večnega tekmeca prehitel za nekaj pomembnih točk.

Focus ST je samozavestno privijugal v voznikovo srce in zasedel prvo mesto. K temu sta prispevala tudi obsežna oprema in ustrezna cena.

Več o novem Focusu ST >>

Izberi svojega >>

Kaj pravi strokovna javnost o Focusu ST >>